سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10معجزه بسیار جالب و خواندنی عشق

10معجزه بسیار جالب و خواندنی عشق



انسانها برای برقراری ارتباط مخابره میکنند و زمانی که به برقرارریارتباطی معقول و دوست داشتنی موفق میشوند، پاداش و بهرهایسترگ و عظیم را برای خود به ارمغان میآورند. البته هیچمدرک  و شاهدی در رابطه با تاثیر مثبت عشق های تازه و پرتنش و حرارت اولیه، بر سلامتی مشاهده نشده است. افرادی که عاشق میشوندمدعی تجربه احساس جذاب، جالب و پرتکاپو به طور همزمانهستند.
 
اینها همگی میتواند منبعی از استرس باشد. در حالیکه عشقثابت  و متعادل و عمیق میتواند تاثیر مثبت بر سلامتی فرد داشتهباشد. جالب است بدانید که افرادی که دارای ارتباط بلند مدت  وخشنود کننده هستند در سنجش ها و معاینات بالینی امتیاز بیشتری کسبکرده اند. رمز این ارتباط موثر به خاطر داشتن احساس برقراری ارتباط بادیگران، دریافت احترام، احساس با ارزشی و احساس تعلق داشتناست.

و اما 10 فایده موثر ارتباط عاشقانه
1-نیاز کمتر برای مراجعه به پزشک:  یکی از فرضیه های توجیهیبرای این مزیت این است که افرادی که دارای ارتباط خوب با یکدیگرهستند بهتر از خود مراقبت میکنند. بهترین دوستان شما به شماانگیزه حفظ رژیم غذایی سالم را میدهند.

2-افسردگی و سوء مصرف دارویی کمتر:  تحقیقات ثابت کرده کهازدواج و تاهل باعث کاهش میزان استرس در مردان و زنان میشود ومیزانمصرف مواد مخدر و نوشیدنی های غیر مجاز را به طور قابل ملاحظه ای کاهش میدهد.

3-کاهش فشار خون: ازدواج موفق و شاد یکی از عوامل تاثیر گذار برفشار خون میباشد و این مقدار را در حد ایده الی حفظ میکند.

4-کاهش اضطراب: این افراد به دلیل تولید دوپامین بیشتر کمتردچار اضطراب میشوند.

5-کنترل طبیعی درد: مطالعات MRI بر روی زوجها ثابت کرده که فعالیتبخشی از مغز این افراد در کنترل درد چشمگیر تر میباشد.

6-مدیریت بهتر استرس: افرادی که توسط دیگری حمایت میشوند ودیگران آنها را دوست دارند در برخورد با شرایط استرس زا به طورمعقول تری برخورد میکنند.

7-کاهش میزان سرماخوردگی: افرادی که دارای روابط عاشقانه هستندکمتر دچار استرس، اضطراب و افسردگی میشوند و در نتیجه سیستمایمنی آنها ارتقا مییابد و در برخورد با عوامل ویروسی و سرما کمتردچار بیماری خواهند شد.

8-التیام سریعتر: سرعت التیام زخم یکی دیگر از قدرت های حاصل ازروابط عاشقانه است که البته با انجام آزمایش صحت آن تایید شدهاست.

9-افزایش طول عمر: سرعت مرگ و میر افراد مجرد به هر دلیل ممکن58% بیشتر از افراد متاهل است. ازدواج و تاهل و وابستگی با میزانکاهش انزواطلبی در ارتباط است. تنهایی و انزوا طلبی یکی از دلایل اصلیمرگ و میر میباشد.

10-زندگی شادتر: یکی از بارزترین مزایای عشق، لذت و شادی است.شادی حاصل از تاهل و ازدواج و احساس  تعلق بیشتر از درآمد قابلتوجه شادی آور و لذت بخش است.



کلمات کلیدی :

چگونه میتوانید عشقی رمانتیک تجربه کنید؟

چگونه میتوانید عشقی رمانتیک تجربه کنید؟



بر آن شدیم تا لیستی تهیه نماییم که به واسطه آن راحتتر بتوانید عزتنفس و به مثابه آن علاقه به خود را افزایش دهید.

مشاهده می شود که تعداد بسیار زیادی از افراد فاقد قابلیت های لازم بهمنظور رشد و ارتقای عزت نفس خود هستند، از اینرو بر آن شدیم تا لیستیتهیه نماییم که به واسطه آن راحتتر بتوانید عزت نفس و به مثابه آنعلاقه به خود را افزایش دهید. برای داشتن یک زندگی پربار ومملو از روابط موفق، ابتدا باید از خودتان شروع کنید؛ اگر خودتانرا دوست نداشته باشید چگونه می توانید دیگران را دوستبدارید؟

انسان ها با گذشت زمان سعی در هموار کردن مسیر تکامل خود دارند.در برهه های مختلف زندگی با افراد بیشماری رابطه برقرار کرده وشکست می خورند. اما علت چیست؟

تصور بر این است که اساس همه ی این جستجوها فقط و فقط بر پایهپر کردن خلاهای احساسی است. این افراد صرفاً به دنبال پرکردن فضاهای خالی وجود خودشان هستند. زمانی که قادر نیستید با شخصیتدرونی خود ارتباط برقرار کنید، نباید انتظار داشته باشید که بتوانیدبا اطرافیانتان ارتباط موفقی پایه ریزی نمایید. دلیل عمده شکستهای عاطفی عشق ناکافی افراد نسبت به خودشان است.

اگر شما هم جزء افرادی هستید که دارای اعتماد به نفس پایینیمی باشید، باید بدانید که به همان اندازه از عزت نفس پایینی همبرخوردار هستید و این مسئله ثابت می کند که دچار فقدان علاقهفردی به خودتان هستید. درون قلبتان حتی یک ذره مهر و محبت هم برایخودتان باقی نمانده!

زمانیکه شما خودتان را دوست ندارید به کائنات می گویید که من بیارزش هستم و لیاقت عشق و محبت را ندارم و هیچ نتیجه مثبتی از آنمن نخواهد بود. با زبان بی زبانی به عالم هستی می گویید که عشق ومحبت را به سوی من روانه نساز! زمانیکه به طور ارادی تصمیم میگیرید خودتان را دوست داشته باشید، آنوقت تبدیل به یک فرد شاد وخوشحال می شوید و به سمت داشتن یک زندگی مفرح و کامل هدایتخواهید شد.
 
"اگر می خواهید همه شرایط زندگیتان درست شود از عشق ورزیدنبه خویشتن شروع کنید" در واقع هنگامیکه تصمیم می گیریدخودتان را دوست داشته باشید، با این تفکر به خود می گویید: "میخواهم زنده باشم و زندگی کنم". با بکارگیری این طرز تفکرخود را مسئول اتفاقاتی می کنید که در زندگی برایتان رخ می دهد ودوست دارید از زندگی خود نهایت استفاده را بکنید، از لحظه هایتانلذت برده و بدرخشید.
 
حال اگر تصمیم گرفته اید که خودتان را دوست داشته باشید،اما نمی دانید که باید از کجا شروع کنید، ما  چند شیوهمتفاوت که به شما کمک می کند تا بتوانید بیش از پیش خودتان رادوست داشته باشید و عزت نفس از دست رفته خود را دو باره باز جویید،معرفی می کنیم.

1- عاشق خودتان بشوید.
 شما باید روح خود را تغذیه کنید. خودتان را به خاطر استعدادها وکارهایی که به درستی انجام می دهید تشویق کنید، اشتباهات و کاستی هایخود را بپذیرید، و قبول کنید که انسان جایز الخطاست. "عاشق خودشدن شروع یک زندگی رمانتیک مادام العمر است."

2- انتقاد فردی را کنار بگذارید.
آیا اغلب خودتان را به خاطر کوچک ترین مسائل سرزنش می کنید وقادر نیستید حتی از بی ارزش ترین اشتباهات خود بگذرید؟ باید جلوی این کار را بگیرید.

3- مهربان و مثبت باشید.
زمانیکه سعی می کنید با مهربانی و دید مثبتی به خود نگاهبیندازید، عشق ذاتی شما نسبت به خودتان رشد پیدا می کند. هر روزاز خودتان تشکر کنید تا این کار تبدیل به یک عادت شود. روبروی آینهبایستید و با دید مثبت به خود بنگرید، با گذشت زمان به صورتطبیعی افکار نیرو بخشی در وجود شما آشکار می شوند که به شما قدرت میبخشند.

4- برای زحماتی که می کشید ارزش قائل شوید.
قرار نیست در هر کاری که انجام می دهید به موفقیت دست پیدا کنید.خیلی مواقع تلاشی که می کنید اهمیت دارد. متوجه باشید که هر تلاشی کهاز دستتان بر می آمده را انجام داده اید، حتی اگر ببازید مهمنیست.

5- نگرانی را رها کنید.
به جای اینکه دائما وقت خود را با نگرانی تلف کنید به کاری فکرکنید که با انجام آن منبع ایجاد نگرانی را از بین ببرید.اگر هم که شرایط خارج از حیطه کنترل شما بود، از خالق یکتابخواهید تا شما را به سوی اهداف شخصی تان رهنمون سازند و دیگرهمه چیز را به حال خود رها کنید.

6- به خودتان ایمان داشته باشید.
 به توانایی های خود اعتماد داشته باشید. بدانید که توانایی آنرا دارید که بزرگترین تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید واگر قلباً تصمیم بگیرید که کاری را انجام دهید میتوانید.موفقیت ها را از تلاش خود و لطف خدا بدانید و آن را معلول شانسو اقبال تصور نکنید.  و شکست را نشان از آن که باید بیشتر سرمایهگذاری کنید و نیاز به تجربه بیشتری دارید . و اینکه با هر شکستتکه ای از پل رو به سوی خوشبختی ساخته خواهد شد.



کلمات کلیدی :

20 نشانه بسیار جذاب یک زندگی عاشقانه!!

20 نشانه بسیار جذاب یک زندگی عاشقانه!!



1) برای همدیگر وقت صرف می کنیم .

2) به همه می گویم که دوستش دارم .

?) برای قدردانی از محبت هایش ، نامه? عاشقانه ای برایش می نویسم.

?) در جمع از او تعریف می کنم .

?) وقتی غمگین است سعی می کنم ناراحتی اش را بفهمم و او را درککنم .

?) همیشه در اتفاقات خوب و مهم زندگی او را سهیم می کنم قبل ازاین که دیگران چیزی بدانند.

?) در همه مراحل زندگی باهم برنامه ریزی می کنیم .

?) همواره مراقبش هستم و به نیازهایش توجه خاصی نشان می دهم .

?) آرامش را در همه حال حفظ می کنم .

??) باورهایم را نسبت به او همواره حفظ می کنم .

??) پس از به پایان رسیدن روزهای پرتحرک ، شب ها همهچیز را برایش تعریف می کنم .

??) اولین کسی هستم که تولدش را تبریک می گویم .

??) به کارهایی که برایم انجام می دهد توجه می کنم و قدردان محبت هایاو هستم .

??) ازدواجمان را از موهبت های الهی می دانم .

??) برای سلامتی اش صدقه می دهم .

??) در یک مکان یادداشتی محبت آمیز برایش پنهان می کنم و او راراهنمایی می کنم تا پیدایش کند.

??) در همه لحظات زندگی با گذشت رفتار می کنم .

??) سعی می کنم که همیشه سرزنده و شوخ طبع باشم .

??) کارهایی که نشان دهنده? محبتم نسبت به اوست برایش انجام می دهم.

??) هرگاه از او خیلی عصبانی هستم به نکات مثبتش هم فکر می کنم.

??) اگر احساس کنم از وسایل شخصی اش چیزی کم دارد ولی خودشنمی خرد، حتماً برایش تهیه می کنم .

??) همه هدایایی را که به من داده است ، از صمیم قلب دوست دارم .

??) همیشه دل آرام یکدیگر هستیم.



کلمات کلیدی :

چرا فقط 6 ماه اول زندگی مشترک زیباست ؟!

چرا زوج های جوان بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگیدیگر آن شور و شوق دوران نامزدی را ندارند و مانند سابق ازهمسرشان لذت نمی برند؟ و به قول خیلی ها : چرا زندگی فقط ?ماه اوّلش زیباست ؟...!

پاسخ
مطلبی که باید مدّ نظر قرار گیرد این است که در آغاز آشنایی هاهر دو نفر از طرف مقابل تنها یک ظاهر و یا باطن کلّی می بینند و بهجزئیات آن توجهی ندارند که این امر به علّت کمی مدّت آشنایی کاملاًطبیعی است، ولی بعد از گذشت مدّتی از آغاز زندگی کم کم بهجزئیات درونی و ظاهری یکدیگر پی برده و آن جزئیات را بهتنهایی مورد بررسی قرار می دهند، غافل از اینکه این جزئیات که برخی بدو برخی خوب هستند در کنار یک دیگر آن کلّیتی را می سازند که دراوایل با چه عشقی به آن دوستت دارم می گفتند.

مشکل اصلی در اینجاست که اگر با دید جامعی به طرف مقابلنگاه کنند خواهند دید که کاستی های او در کنار خوبی هایش چهزیباست و بالا تر از آن در کنار خوبی های خودشان... اگر همیشه بهیکدیگر کلی نگاه کنیم و در جزئیات وجودی هم توقف نکنیم،زندگی همیشه همان شیرینی اوّل خود را خواهد داشت، چه بسا بااین دید کلی، هر روز ابعاد تازه ای از وجود هم خواهند شناخت که بهعلاقه یشان بیشتر دامن خواهد زد.



کلمات کلیدی :

10 راه تضمینی برای عمیق تر کردن روابط عاشقانه

10 راه تضمینی برای عمیق تر کردن روابط عاشقانه



داشتن یک رابطه شاد و خوب در زندگی زناشویی کار سختی نیست! خبربهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفقباشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، می توانید باایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در رابطه تان آن رابرای همیشه همانطور حفظ کنید یا حتی آنرا بهتر هم بکنید.
 
با اینکه خیلی متخصصین می گویند باید روی درست کردن اشکالاترابطه متمرکز شوید، تحقیق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهای مثبت بهرابطه تاثیر بسیار بیشتر بر خوشنودی زوج ها دارد. در زیر به 10 راهبرای عمیق تر کردن رابطه تان برای خوشنودی و رضایت بیشتر اشاره میکنیم.

1. خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.
همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر،پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود.نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقعبینانه هستند. انتظارات غیرواقع بینانه فقط منجر به خسته شدن شما ازرابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست.

2. هر از گاهی مهربان شوید.
اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، "من به تو فکر می کنم"برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد وبنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درستکند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، لمس کردن همدیگر،ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برایابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچکمکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهایبزرگ هر از گاهی.

3. ده دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.
بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاًچه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص میدهید؟
 
زوج های خوشبخت بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطهشان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناختخوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها ورویاها، و ارزش ها. 10 دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید.این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان میدهد.

4. هر هفته عاشق شوید.
قرار ملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است کهما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برایعشقمان می گذاریم. با یک قرار ملاقات در هفته برای خوردن شامبیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیزدیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید.
 
یک نکته برای آقایون: تحقیقات نشان می دهد که خانم ها وقتی خارج ازخانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داری باشند، مهربان تر وپرحرارت تر می شوند و میل جنسیشان هم خیلی قوی تر می شود. بااجاره یک شب در یک هتل و سپردن بچه های به یکی از افرادفامیل ببینید که چه اتفاقی می افتد.

5. با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز بهغذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است.ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر درخوشبختی زوج ها می باشد.
 
این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگباشند که طرفتان متوجه آن شود. جایتان را با هم عوض کنید: اگرهمیشه مرد برای شام در یک رستوران جا رزرو می کند، اجازه بدهید یکبارخانم اینکار را بکند. یا برنامه هایتان را قطع کنید: وسط کار یک کارجالب با هم انجام بدهید، مثلاً به یک گالری یا موزه که نزدیکتاناست بروید. یا یک چیز جدید را امتحان کنید: با هم به کلاس رقص یااسکیت بروید.

6. دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسید.
تحقیقات نشان داده که بخصوص مردها وقتی همسرشان رابطه خوبی با خانوادهاو دارد شادتر هستند. همچنین زوج هایی که دوستان هم را میپذیرند و برای شناختن آنها تلاش می کنند خوشبخت تر هستند تا زوجهایی که دوستان و زندگی خانوادگی جداگانه دارند.

7. مراقبت و حمایت کنید.
یکی از سه چیزی که زوج ها برای موفقیت در رابطه شان به آن نیازدارند حمایت است (آن دوتای دیگر اطمینان آفرینی و صمیمیت میباشد). زوج های خوشبخت معتقدند که داشتن همسری که پشتیبان آنهاباشد یکی از مهمترین جنبه های رابطه شان است. خیلی وقت ها مردها دوستدارند حمایت مادی کنند و زن های بیشتر به سمت حمایت عاطفی گرایشدارند. ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد وبعد آنرا به او عرضه کنید.

8. بخندید.
خنده یک تمرین معنوی است. در ازدواج خنده بعنوان یک داروی خوشبختی عملمی کند. برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه باید بتوانید بینجنبه های منطقی رابطه تان با جنبه های تفریحی آن تعادل ایجاد کنید.بله برای منظم بودن زندگی و امنیت رابطه تان باید کارهای خاصیانجام دهید اما هیچوقت شوخی و تفریح را فراموش نکنید. بد نیستگاهی برای همسرتان بچگانه رفتار کنید، یا در کنار همیک فیلم خنده دار نگاه کنید.

9. اجازه بدهید آنرا به قدرت بالاتر بسپاریم.
وقتی با هم اختلاف دارید گاهی اوقات بهتر است که آنرا رها کنید واجازه بدهید روزگار خودش آنرا حل کند. به جای عصبانی شدن سعیکنید از چیزهای کوچک گذشت کنید.
 
مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای پیش می آید. یادتان باشد کهاختلاف دلیل عدم موفقیت روابط نیست اما طریقه برخورد شما با آن است کهاسترس را وارد رابطه تان می کند. باید ببینید چه مسائلی اهمیتبیشتری دارند و به آنها بپردازید و مسائل کوچکتر را فراموشکنید.

10. راهی سالم برای ارتباط پیدا کنید.
همه زوج های خوشبخت بر این عقیده اند که داشتن مهارت های ارتباطی قوییکی از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همدیگر بوده است. این یعنینه تنها از همسرتان بپرسید که به چه چیز نیاز داردبلکه نیازهای خودتان را هم با او در میان بگذارید.
 
این یعنی مرتب ببینید که چه عوامل استرس زایی وارد زندگیهمسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنید. این یعنی باجنگ و دعوا با هم بحث نکنید، طوری بحث کنید که احترام بینتانخدشه دار نشود و اثاثیه خانه تان هم سالم بماند!



کلمات کلیدی :
<      1   2   3   4   5   >>   >
X بستن