سفارش تبلیغ
صبا ویژن

10 راه تضمینی برای عمیق تر کردن روابط عاشقانه

10 راه تضمینی برای عمیق تر کردن روابط عاشقانه



داشتن یک رابطه شاد و خوب در زندگی زناشویی کار سختی نیست! خبربهتر برای زوج های خوشبخت این است که اگر در یک رابطه موفقباشید، چه ازدواج کرده باشید چه نکرده باشید، می توانید باایجاد چند رفتار جدید و تغییرات کوچک در رابطه تان آن رابرای همیشه همانطور حفظ کنید یا حتی آنرا بهتر هم بکنید.
 
با اینکه خیلی متخصصین می گویند باید روی درست کردن اشکالاترابطه متمرکز شوید، تحقیق من ثابت کرد که اضافه کردن رفتارهای مثبت بهرابطه تاثیر بسیار بیشتر بر خوشنودی زوج ها دارد. در زیر به 10 راهبرای عمیق تر کردن رابطه تان برای خوشنودی و رضایت بیشتر اشاره میکنیم.

1. خاص بودن طرف مقابلتان را قبول کنید.
همه ما در لحظه هایی آرزو می کردیم طرف مقابلمان لاغرتر،پولدارتر، رمانتیک تر یا خیلی چیزهای دیگر بود.نگاهی به انتظاراتتان بیندازید و ببینید تا چه حد واقعبینانه هستند. انتظارات غیرواقع بینانه فقط منجر به خسته شدن شما ازرابطه می شوند که یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن رابطه هاست.

2. هر از گاهی مهربان شوید.
اعمال و رفتارهای خیلی کوچک که نشان دهد، "من به تو فکر می کنم"برای حفظ رابطه لازم است. مثلاً همین که مرد ماشین همسرش را ببرد وبنزین به آن بزند، همین که زن یک فنجان چای خوب برای شوهرش درستکند و کنار تختش ببرد، گرفتن دست ها، لمس کردن همدیگر،ایمیل های عاشقانه در وسط روز همه و همه راه هایی بسیار ساده برایابراز محبت هستند. تحقیقات نشان می دهد که جمع شدن رفتارهای کوچکمکرر تاثیر بزرگتری بر خوشبختی روابط زوج ها دارد تا رفتارهایبزرگ هر از گاهی.

3. ده دقیقه در روز را به برقراری ارتباط اختصاص دهید.
بیشتر زوج ها فکر می کنند که همیشه با هم در تماس هستند اما واقعاًچه مقدار زمان را به عمیق تر کردن درکتان از طرف مقابل اختصاص میدهید؟
 
زوج های خوشبخت بیشتر اوقات با هم حرف می زنند اما نه درمورد رابطهشان، درمورد مسائل خودشان و فکر می کردند که در چهار زمینه شناختخوبی از طرف مقابلشان داشتند: دوستان، محرک های استرس زا، آرزوها ورویاها، و ارزش ها. 10 دقیقه در روز را اختصاص دهید که با همسرتان درمورد چیزی جز کار، خانواده، مسائل خانه یا رابطه تان حرف بزنید.این تغییر کوچک روح و زندگی تازه ای به رابطه تان میدهد.

4. هر هفته عاشق شوید.
قرار ملاقات های ناگهانی فوق العاده هستند اما واقعیت این است کهما آنقدر مشغول کار و زندگی هستیم که معمولاً وقتی کمی برایعشقمان می گذاریم. با یک قرار ملاقات در هفته برای خوردن شامبیرون، رفتن به سینما، گالری های هنری، یا هر چیزدیگری عشق و رابطه تان را همیشه سالم نگه دارید.
 
یک نکته برای آقایون: تحقیقات نشان می دهد که خانم ها وقتی خارج ازخانه و دور از بچه ها و مسائل خانه داری باشند، مهربان تر وپرحرارت تر می شوند و میل جنسیشان هم خیلی قوی تر می شود. بااجاره یک شب در یک هتل و سپردن بچه های به یکی از افرادفامیل ببینید که چه اتفاقی می افتد.

5. با هم و در کنار هم تغییر کنید و رشد کنید.
رابطه عشقی شما یک موجود زنده است که برای رشد و پیشرفت نیاز بهغذا دارد. بهترین راه برای غذا دادن به آن ایجاد تغییر در آن است.ایجاد تغییر در رابطه نشان داده است که یکی از مهمترین عناصر درخوشبختی زوج ها می باشد.
 
این تغییرات می توانند کوچک باشند اما باید آنقدر بزرگباشند که طرفتان متوجه آن شود. جایتان را با هم عوض کنید: اگرهمیشه مرد برای شام در یک رستوران جا رزرو می کند، اجازه بدهید یکبارخانم اینکار را بکند. یا برنامه هایتان را قطع کنید: وسط کار یک کارجالب با هم انجام بدهید، مثلاً به یک گالری یا موزه که نزدیکتاناست بروید. یا یک چیز جدید را امتحان کنید: با هم به کلاس رقص یااسکیت بروید.

6. دوستان و خانواده هم را بهتر بشناسید.
تحقیقات نشان داده که بخصوص مردها وقتی همسرشان رابطه خوبی با خانوادهاو دارد شادتر هستند. همچنین زوج هایی که دوستان هم را میپذیرند و برای شناختن آنها تلاش می کنند خوشبخت تر هستند تا زوجهایی که دوستان و زندگی خانوادگی جداگانه دارند.

7. مراقبت و حمایت کنید.
یکی از سه چیزی که زوج ها برای موفقیت در رابطه شان به آن نیازدارند حمایت است (آن دوتای دیگر اطمینان آفرینی و صمیمیت میباشد). زوج های خوشبخت معتقدند که داشتن همسری که پشتیبان آنهاباشد یکی از مهمترین جنبه های رابطه شان است. خیلی وقت ها مردها دوستدارند حمایت مادی کنند و زن های بیشتر به سمت حمایت عاطفی گرایشدارند. ببینید همسرتان به چه کمک و پشتیبانی نیاز دارد وبعد آنرا به او عرضه کنید.

8. بخندید.
خنده یک تمرین معنوی است. در ازدواج خنده بعنوان یک داروی خوشبختی عملمی کند. برای جلوگیری از یکنواخت شدن رابطه باید بتوانید بینجنبه های منطقی رابطه تان با جنبه های تفریحی آن تعادل ایجاد کنید.بله برای منظم بودن زندگی و امنیت رابطه تان باید کارهای خاصیانجام دهید اما هیچوقت شوخی و تفریح را فراموش نکنید. بد نیستگاهی برای همسرتان بچگانه رفتار کنید، یا در کنار همیک فیلم خنده دار نگاه کنید.

9. اجازه بدهید آنرا به قدرت بالاتر بسپاریم.
وقتی با هم اختلاف دارید گاهی اوقات بهتر است که آنرا رها کنید واجازه بدهید روزگار خودش آنرا حل کند. به جای عصبانی شدن سعیکنید از چیزهای کوچک گذشت کنید.
 
مشاجره و اختلاف در هر رابطه ای پیش می آید. یادتان باشد کهاختلاف دلیل عدم موفقیت روابط نیست اما طریقه برخورد شما با آن است کهاسترس را وارد رابطه تان می کند. باید ببینید چه مسائلی اهمیتبیشتری دارند و به آنها بپردازید و مسائل کوچکتر را فراموشکنید.

10. راهی سالم برای ارتباط پیدا کنید.
همه زوج های خوشبخت بر این عقیده اند که داشتن مهارت های ارتباطی قوییکی از عوامل موثر در ماندن آنها کنار همدیگر بوده است. این یعنینه تنها از همسرتان بپرسید که به چه چیز نیاز داردبلکه نیازهای خودتان را هم با او در میان بگذارید.
 
این یعنی مرتب ببینید که چه عوامل استرس زایی وارد زندگیهمسرتان شده است تا به برطرف کردن آنها کمک کنید. این یعنی باجنگ و دعوا با هم بحث نکنید، طوری بحث کنید که احترام بینتانخدشه دار نشود و اثاثیه خانه تان هم سالم بماند!



کلمات کلیدی :
X بستن