سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا میتوانیم هم زمان عاشق دو نفر باشیم؟

آیا میتوانیم هم زمان عاشق دو نفر باشیم؟



بیشتر مردم معتقدند که چنین چیزی امکان ندارد، چرا کهاگر واقعاً و از ته دل عاشق کسی باشید، نمی توانید همزمان کسیدیگر را نیز دوست داشته باشید، در مقابل برخی نیز بر این باورندکه بهتر است خیلی عاشق طرف مقابل خود نباشی که اگر روزی قرارباشد جدا شوید، راحت تر دل بکنید و به کس دیگر علاقه مند شوید،البته در اولین رابطه ی عشقی بین دو نفر، یک سری مشکلات غیر قابلاجتناب وجود دارد که خیلی خوشایند نیست، امّا با تمام اینها، به دلیلتعهدات و نقاط مشترک عاطفی بین آن دو، این رابطه نیز به نوعی زیباییخاصّ خود را دارد.

یکی از دلایلی که بیشتر افراد از تن دادن به همچین رابطه ایخودداری می کنند، ترس از عدم اعمال تعهدات بین خود و طرف مقابل است کهخود امری بسیار دشوار است. از طرفی می بینید که همزمان می توانیدعلاوه بر اینکه عاشق پدر، مادر، فرزند و ... باشید، به جنس مخالفنیز عشق بورزید و او را هم دوست داشته باشید، شاید همین حالا با خودبگویید، "خوب، عشق به پدر و ...کاملاً متفاوت است"، امّاآیا در این عشق نگران آنها نمی شوید؟ برای آنها از خیلیچیزها گذشت و فداکاری نمی کنید؟ و در آخر حتّی شاید حاضرباشید برای آنها بمیرید؟ اگر خوب دقّت کنید می بینید که برایدوست دختر/پسر، نامزد/شوهر، نیز همین عواطف را دارید!

بعلاوه در این بین با آنها رابطه ی نزدیکی هم دارید و این خود سببایجاد عواطفی بس عمیق تر خواهد شد. در اثر این حالات و احساسات دوطرفه، به مروز زمان ، این دیگر رابطه جنسی نیست که مسبب اینعواطف است بلکه زوجین سالها و سالها در سایه ی آرامش و دوستی بایکدیگر زندگی می کنند. در اینجاست که می بینید این رابطهشبیه به دوست داشتن پدر، مادر، خواهر، فرزند و ... است. درست استکه عشق به فرزند، می تواند والاترین عشق باشد امّا حقیقت این است کهاین رابطه تنها تا وقتی دو طرفه است که آنها به سنّ نوجوانی برسند، آنوقت است که با انتظارات پی در پی فرزند و عدم نارضایتی ازوالدین، دیگر این رابطه آنقدر صمیمی و مثل قبل نخواهد بود.

عشق نه تنها آزادی ها و عواطف قبلی شما را محدود نمی کند بلکه میبینید که گویی نیمه گمشده ی خود را پیدا کرده اید،شاید تا آن زمان هیچ وقت فکر نمی کردید که شما هم به این رابطهنیاز دارید، امّا تنها با نیل به آن می فهمید که چقدر این نوعدوست داشتن متفاوت و شیرین است، مثل اینکه دوباره متولّد شدید!
متأسفانه برخی از ترس قربانی شدن و اینکه روزی نفر مقابل خود را ازدست دهند، به کسی دیگر روی می آورند، این افراد با توّهمات واهی،به بی راهه می روند و رفته رفته با نفر بعدی و بعدی، دیگر مثلآدم آهنی رفتار می کنند! در حالی که زیبایی یک رابطه عاطفی در علاقه واشتیاق دو طرف به با هم بودن و گذران لحظات رویایی و آرامش بخشبا یکدیگر است.

آیا از تعهد و ایجاد رابطه با تنها یک نفر می ترسید؟ بیشترین علّت ترساز شروع این روابط این است که طرفین فکر می کنند که در اثر مرور زمانشاید از یکدیگر خسته شده و برای هم تکراری شوند، یک نگاهیبه والدین و عشق های قدیمی بیاندازید، آنها نیز روزی عشق خود را باتعهد و وفاداری شروع کردند و در حال حاضر شاهد سالگردهای ازدواجو ... چهل ساله آنها هستیم! می بینید که عشق واقعی خستگی درکارش نیست.

امروزه زن و مرد در صحنه اجتماع حضوری فعال دارند. در اثر این وضعیتروابط آنها رودر رو و ملموس تر است، شاید هم یکی از دلایل اینکه بیشترمردم تن به خانه نشینی نمی دهند همین موضوع است، امّا در اثر این تنوعرفت و آمد، روابط جنس مخالف نیز بیشتر ولی متغیر، بی ارزش و بی ثباتتر شده است. همواره خلقت دو جنس مخالف و تفاوت طبع و هورمون های متضادبین آنها، سبب جذب به طرف هم می شوند، تا اینجای داستان، این مسئلهذاتی و طبیعی است، امّا متأسفانه باز هم به دلیل تنوع و در دسترس بودنانواع چهره، شخصیت و ... جنس مخالف، حس تنوع طلبی و وسوسه درمردم موج می زند، درست مثل اینکه سیر باشی و از جلوی نانوایی رد شوی،ناخودآگاه آنقدر بوی نان تازه وسوسه کننده است که بازهم دوستداری در عین سیری، نانی بخری و از طمع تازه ی آن لذّت ببری!

آن وقت است که با این مشکل روبرو می شوی که چطور می شود دو نفررا همزمان دوست داشته باشی با یک درجه و یک حس؟! ممکن است همزمان عاشقهمسر خود باشی، ولی به طرف کسی دیگر نیز متمایل شوی و در عینناباوری، شیفته ی او نیز امّا کمی متفاوت تر شوی! دلایل اینگرایش می تواند، کشش جنسی یا عاطفی باشد. خیلی زنان در اثر کمبودعاطفی به طرف کسی دیگر می روند، البته آنها معمولاً قبل از هررابطه نزدیکی، نیاز به تأمین عاطفی و مسائل احساسی دارند. شاید اینسوالیست که بیشتر مردها در مورد زنها در ذهن خود می پرسند:"چرا زنها به مسائل جنسی و فیزیکی خود کمتر اهمیت می دهند"
 
عاشق شدن خوب است اما چه بهتر که این عشق و صمیمیت به مرور زمان،در سایه رابطه سالم و به مرور با مشارکت خانواده ها، تجدید و تقویتشود، اگر دونفر (چه مرد و چه زن) از نظر روابط عاطفیاز جانب هم تأمین باشند، خود عاملیست مهم در اینکه دیگر دو نفربه برقراری رابطه ای جدید و در ادامه، دوست داشتن نفری دیگر بهطور همزمان، کمتر تمایل و گرایش پیدا کنند و از مسیر خودمنحرف شوند.



کلمات کلیدی :
X بستن