سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد؟

دوست داشتن چه نشانه هایی دارد؟



بعضیها معتقدند انسان بدون عشق نمیتواند به زندگی ادامه دهد ودائما احساس میکند یک چیز کم دارد. نقطه عطف عشق در جامعه ماازدواج است

بعضیها معتقدند انسان بدون عشق نمیتواند به زندگی ادامه دهد ودائما احساس میکند یک چیز کم دارد. نقطه عطف عشق در جامعه ماازدواج است.

روز به روز از تعداد ازدواجهای اجباری کاسته شده و دختر و پسر،خودشان تصمیم به ازدواج با هم میگیرند. در چنین شرایطی وجودعشق و محبت بین طرفین، یکی از عوامل مهم و تعیینکننده در این تصمیماست. پس میتوان به این نتیجه رسید که تقریبا تمام ازدواجهایامروزی با عشق آغاز میشود. اما مهم، سرنوشت این عشق است که به کجاکشیده خواهد شد و چه بلایی سر آن میآید و در زندگی زناشوییبعد از ازدواج چه نشانههایی از آن باقی میماند.

برای آن که بتوانیم به کسی محبت کنیم ابتدا باید دیدگاه طرفمقابل را درباره محبت کردن بدانیم، این کار را باید قبل از ازدواجانجام دهیم تا ببینیم آیا کسی را که میخواهیم به عنوان همسر انتخابکنیم با روحیات ما همخوانی دارد یا خیر؟

برای یافتن این دیدگاه باید این سوال را از خود و طرف مقابلتانبپرسید که به نظر شما اگر کسی شما را دوست داشته باشدچگونه باید آن را ابراز کند و به تعبیری دیگر مظاهرمحبت و عشق چیست؟
در جواب این سوال، دیدگاه همه راجع به محبت معلوم میشود. بعضیهامحبت را بیشتر در مادیات میبینند مثلا از گرفتن یک کادویگرانقیمت میفهمند که کسی دوستشان دارد. بعضیها گفتارعاشقانه را دوست دارند و میخواهند کسی که دوستشان دارد دائما به آنهاابراز علاقه کلامی کند و بسیاری از نمودهای دیگر محبت و عشقورزیدن که بر اساس سلیقه و شخصیتهای متفاوت، متغیرند.

 پیدا کردن این ترجیحات در خود و طرف مقابل، به ما اینامکان را میدهد که محبت خود را آن طور که میخواهیم به همسرمان ابرازکنیم و نتیجه مطلوبی بگیریم.
وقتی کسی را دوست داریم، تنها با گفتن "دوستت دارم" نمیتوانیم بهاو ثابت کنیم که حقیقتا دوستش داریم. عشق و محبت، احساسی است که در مانسبت به کسی به دلایل مختلفی ایجاد میشود.

وقتی کسی را دوست داریم به خاطر این دوست داشتن خیلی کارها میکنیم وخیلی از رفتارها را انجام نمیدهیم:

1- به او دروغ نمیگوییم
دروغ گفتن و هر نوع پنهان کاری نسبت به شخصی که دوستش داریدنه تنها حس اعتماد طرفین را از بین خواهد برد بلکه تداومی را برایابراز دوستی در پی نخواهد داشت. چرا که در یک ارتباطزناشویی توام با عشق و محبت تنها راستی و صداقت است که بنیان تمامرفتارهای منجر به پذیرش متقابل را بوجود می آورد.

2- غرورش را نمیشکنیم
گاهی وقت ها شکستن غرور شاید برای رسیدن به خیلی چیزها خوبباشه ولی نه به این شکل که صراحتا برای طرف مقابل بکار ببرید.چون این کار یکنوع خورد کردن شخصیت و ایجاد تنشی را در پیخواهد داشت که شاید در یک زمان کوتاه جبران اینکار چندان هم سادهنباشد.

3- به خانوادهاش و کسانی که دوست دارد احترام میگذاریم
همسر شما از دل یک خانواده آمده است که اگر آن خانواده نبود،همسر شما نیز امروز در کنار شما نبود، پس به خاطر وجود همسرتانکه دوستش دارید باید از خانوادهاش سپاسگزار باشید و به خاطروی به آنها احترام بگذارید و مطمئن باشید که همسر شما قدردان ایناحترام خواهد بود.

4- او را به باد نقدهای بیرحمانه نخواهیم گرفت
این به معنی تایید همه جانبه همسرتان نیست چون هر کسی ایراداتیدارد، اما اگر کسی بخواهد همیشه تنها ایرادات شما را بگویدقطعا خسته خواهید شد. همیشه نقاط مثبت را در کنار نقاط منفی ببینید تابه همسرتان احساس ارزشمند بودن بدهید و از بهانه گیری و ایرادهایبیخود بپرهیزید.

5- با او لجبازی نمیکنیم
وقتی همسرتان را دوست داشته باشید در برابر خواستهها و رفتار او موضعگیری و لجبازی نمیکنید.

6- وقتی اشتباهی در قبال همسر خود مرتکب میشویم براحتی و بدون قید وشرط از او عذرخواهی میکنیم
اشتباه کردن در زندگی، اجتناب ناپذیر است و یکی از راههایبرطرف کردن اثرات این اشتباه در ذهن طرف مقابل، عذرخواهی است که اینعمل در برابر کسی که دوستش دارید باید برایتان بسیار راحت باشدچرا که غرور در برابر معشوق جایی ندارد.

7- او را در کارها و تصمیماتمان دخیل میکنیم
وقتی همسرتان را دوست داشته باشید همیشه میخواهید نظر او را راجع بههمه چیز جویا شوید و کاری کنید که او را خوشحال میکند، پسهمیشه با او مشورت میکنید و تصمیمات خود را به تنهایینمیگیرید.

8- اگر مخالفتی با او داریم با آرامش قانعش میکنیم
اختلاف نظر هم در زندگی زناشویی اجتناب ناپذیر است امابرخورد همسران در این اختلاف نظرها میتواند آن را مشکل ساز و یاسازنده کند. پس اگر همسرتان را دوست داشته باشید با آرامشبا او سخن میگویید و دلیل مخالفتتان را روشن و واضح برایش توضیحمیدهید و آنگاه میتوانید قانعش کنید.

9- به او در کارهایش کمک میکنیم
زن و مرد باید در همه چیز با هم همکاری داشته باشند. درست است کهاین دو، در زندگی وظایف مشخصی دارند اما امروزه این مرزهاکمرنگ شده و زن و مرد در بیرون و داخل خانه در همه چیزهمکاری میکنند. پس به راحتی میتوان این کمک کردن را درزندگی امروزه معنی کرد.

10- اگر گاهی حوصله ندارد و غمگین است به او کمکمیکنیم
اگر همسرتان غمگین یا عصبانی یا بیحوصله است اگر دوستشداشته باشید تمام تلاشتان را میکنید که این احساس منفی را از او دورکنید یا اگر لازم باشد به او فرصت دهید تا بتواند به حالت عادیبرگردد نه اینکه بیشتر به او خرده بگیرید و او را ناراحتترکنید. گاهی آرامش داشتن در برابر کسی که عصبانی است او را بیشترعصبانی میکند. اگر همسرتان را عصبانی کردید با آرامش بی موقعخود، او را عصبانیتر نکنید چرا که او فکر میکند آنقدر برایش ارزشندارید که وقتی ناراحت است عین خیالتان نیست.

11- میتوانیم به راحتی اشتباهات او را ببخشیم و فراموش کنیم
درست است که بعضی اشتباهات بخشودنی نیست اما تعداد آنها بسیار کم استو معمولا در زندگی اشتباهات کوچکی پیش میآید که میتوانبا محبت از آنها گذشت و با صحبتهای منطقی، از بروز دوباره آنجلوگیری کرد.

12- از اینکه در کنارش هستیم خوشحالیم و نمیخواهیم از کنارش فرارکنیم
بعضی از زن و شوهرها دائما میخواهند از هم فرار کنند و تنها باشند ویا وقت خود را با دیگران بگذرانند. درست است که ممکن استگاهی انسان، به تنهایی و خلوت کردن نیاز پیدا کند اماطبیعتا در اکثر اوقات از اینکه در کنار فردی که دوستش دارید هستید لذتمیبرید و میشود این خوشحالی و لذت را نشان دهید تا همسرتان بداند کهدر کنارش خوشحالید.

13- با لذت، گذشت خواهیم کرد و تمام چیزهای خوب را برایهمسرمان میخواهیم
این گذشت به معنی نادیده گرفتن خودتان نیست بلکه وقتی کسیرا دوست دارید اول به او میاندیشید و بعد به خودتان.

14- در جملههایمان کمتر از "من" استفاده میکنیم و بیشتر از او وخوبیهایش میگوییم
با کاربرد این روش در واقع کارهایی که خودمان از همسرمان انتظار داریممیتواند فهرست خوبی از این دسته باشد.



کلمات کلیدی :
X بستن